Kelimenin Latince aslı incestus olup sıfat olarak pis, kirlenmiş, temiz olmayan anlamına gelmektedir. Ayrıca tanrılar karşısında da ahlaksız, uygunsuz, iffetsiz, suçlu karşılığında da kullanılmaktadır. İsim olarak ta kirlilik, iffetsizlik, uygunsuzluk demektir. Fransızca inceste, İngilizce incest, almanca blutschande kelimeleri kullanılmaktadır. Dilimizde karşılığı olmayan bu kelime arapçada fücurla karşılanmaktadır. Mustafa Nihat Ozoncun Osmanlı-Türkçe sözlüğünde fücur için günah, zina denilmektedir. Türk Dil Kurumu sözlüğünde ise günahın her çeşidi olarak ifade edilmektedir. Bugün bu terim toplumumuzda evlenmeleri, ahlakça, hukukça, dince yasaklanmış nikah düşmeyen yakın akraba olan kadın ile erkeğin cinsel ilişkide bulunmaları anlamında kullanılmaktadır. Psikiyatri kitaplarında ise cinsel sapmalar bölümünde"yakın akrabalar arasında cinsel ilişkide bulunmalar ya da akraba aşkı anlamında kullanılmaktadır. Amerikan Journal of Pscyhiatry'nin ocak sayısında konu ile ilgili bir yazıda ensest çocuk ile ana-baba ya da çocuk ile büyükanne-büyükbaba arasındaki uygunsuz cinsel ilişki tanımı yapılmaktadır. Ayrıca hem vaginal hem anal yönü bulunan, oral ya da genital ilişki, zorlama ile karşılıklı mastürbasyon biçiminde gerçekleşen cinsel ilişkinin ensest kapsamına girdiği vurgulanmaktadır. Ensest geleneksel olarak biyolojik olarak akrabalığı olan aile bireyleri arasındaki ilişki olarak değerlendirilmektedir. Bu ilişkide tarihte hep yasaklı bir tabu olarak görülmüştür. Klasik ensest ilişki sadece kan bağına dayanmaktadır. Yakın ilişkilerin kurulmuş olduğu, ebeveyn bağının ve güvenin oluşmuş olduğu veya ebeveynlerle olan ensest ilişki kavramı uzun yıllar boyunca görmezlikten gelinmiştir. Ensestte dikkati çeken en önemli noktalardan birisi ana-babaların ya da ebeveynlerin davranışlarındaki travmaya neden olan farklı yaklaşımdan ziyade olguda cinsel ilişkinin gerçekleşip gerçeklemediğinin araştırılmasıdır. Bagley de ensest tanımını ' Antropolojik veya sosyobiyolojik anlamda yakın ilişkisi bulunan kişiler arasında kural ve tabulara aykırı olarak gerçekleşen hamileliğin ve alternatif ailenin oluştuğu ilişkidir. O yüzden son yıllarda ensestin daha genel bir yaklaşımla çocukta cinsel istismar olarak değerlendirilmesi ve sadece cinsel ilişkinin gerçekleştiği durumları değil çok daha geniş bir spektrumda tüm cinsel içerikli davranışları içermesi gerektiği görüşü ağırlık kazanmaktadır. Bugüne kadar ensestözellikle fertilizasyonun oluştuğu durumlarda hamilelikte çok önemli bir problem olarak algılanıyordu. Doğacak çocuğun handikaplı olması durumu, özürlü çocuk doğması olasılığının yüksekliği ile çocuğun sosyalleşme döneminde aile içi ilişkilerden kaynaklanacak kaos en önemli problemler olarak görülmektedir. Ensest için çeşitli tanımlar yapılmıştır. İki temel faktör tanımlarda önemli rol oynamaktadır. Bunların ilki ensest kapsamına kimlerin girdiğidir. Bazı araştırıcılar sadece çekirdek aile bireylerini bu kapsamda değerlendirmekte bir grup ise bakmakla yükümlü olan tüm kişileri biyolojik bağa bakmadan bu Babaları Değişince Seks Yaptılar alınmaktadırlar. Kişisel görüşüm ikinci yaklaşımın doğru olduğudur. İkinci faktör ise hangi davranışların bu grupta değerlendirilmesine ilişkin yaklaşımlardır. Sadece koitusu kabul eden araştırıcıların görüşü son yıllarda anlamını yitirmiş artık geniş spektrumda cinsel eylemlerin değerlendirilmesi görüşü ağır basmaktadır. Bazı yazarların ensest tanımları aşağıda verilmiştir. Gianeretto da ensesti "Ana-baba ile çocuklar veya kardeşler arasında çekirdek ailede meydana gelen cinsel ilişki " Babaları Değişince Seks Yaptılar tanımlamıştır. Cohen de Ensestin sadece bir cinsel sapma ve istismar olarak ele alınamayacağını söylemiştir. Sadece psikoanalitik açıklama ile de fenomeni anlamanın mümkün olmadığını vurgulayan Cohen şu teoriyi ortaya atmıştır. Gianeretto ve Cohen'in tanımlamaları ensestin aile dinamikleri açısından incelenmesi ortaya çıkan tanımlardır. Feminist bakış açısıyla olaya yaklaşan Amstrong de çocuğun sürekli tekrarlayan şekilde ebeveyn veya üvey ebeveynleri tarafından cinsel olarak istismar edilmesi tam bir istismardır. Düşünce olarak tasarlanmış ve planlanmış bir eylem olarak ensestin değerlendirilmesi gerektiği, kontrol edilemeyen öfke veya fiziksel bağımlılık gibi kavramların bunun açıklanmasıyla bir ilgisi olmadığı görüşündedir. Tam tersi toplumun yapılanmasından kaynaklanan olaya maruz kalan kişinin korkular, utanç, güçsüzlüğü kullanılarak sürdürülen ve hep saklı kalmaya mahkum, geleneklerle korunan bir eylemdir şeklinde ensesti yorumlamaktadır. Finkelhor da tanımına bilinçaltından kaynaklanan cinsel davranışlar, rastlantısal içerikli temaslar ve ana-babaların çocuklarının bedenine olan aşırı ilgilerini de dahil ederek olaya çok geniş bir spektrumda yaklaşmıştır.
Üvey Kız Aile Değiştirme Terapisine Katıldığı Evde Kaos Yarattı
ÇOCUKLARDA CİNSEL İSTİSMAR VE ETKİLERİ - Pozitif Hayat Merkezi Eve gittiğinde olaylar ilk günden cereyan ediyor ve mutfakta üvey babasına. Gottlieb () sosyal içerikli bir yaklaşımla ensesti aile üyeleri arasında kanunlar veya sosyal normlar ile yasaklanan cinsel ilişki olarak tanımlamaktadır. Daha aileye katılmadan yeni üvey babasıyla sikiş hayalleri kurmakta. Aile Değiştirme Seansında Büyüklerinin Sikişine Uyan Üvey Kardeşler - AstalavistaBu aile geçici olarak yalnızca iki gece birlikte duracaklardır. Daha detaylı bilgi için ilgili kitaba başvurmanızı özellikle tavsiye ederiz. Böyle davranışlar, çıplak bir halde oğullarının önünde gezmekten, aynı yatakta genitalieye okşayarak, ve masturbasyon yaparak yatmaya kadar uzanır. Morgan, mülkiyetin toplumun organik yapısını belirlemekte yeterli bir ağırlık ve önem taşıdığını savunmaktadır. Erişkinlerle ilişki kurmakta zorlanır. Akrabalar arasında cinsel ilişki: Alman ceza kanunu ve İsviçre kanununda düzenlenmiş olduğu halde bizde bununla ilgili bir madde olmaması üzerine Ceza Kanunumuza eklenmesi istenmiş ve TCK'nun
BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
Anne babaların okuldan cinsel eğitim talep etme, verilen eğitime destek olma, katılma, verilen eğitimi denetleme işlevleri olmalıdır. Çocuk evden kaçmaya başlıyor, madde kullanım sorunu. Ayrıca çocuklar. Çocuk 13 yaşındayken babasi nitelikli cinsel istismar ediyor çocuk konuşuyor inanmıyorlar. Daha aileye katılmadan yeni üvey babasıyla sikiş hayalleri kurmakta. Eve gittiğinde olaylar ilk günden cereyan ediyor ve mutfakta üvey babasına. Gottlieb () sosyal içerikli bir yaklaşımla ensesti aile üyeleri arasında kanunlar veya sosyal normlar ile yasaklanan cinsel ilişki olarak tanımlamaktadır.Tevratta Kabil ile Habil kendi ikiz kardeşleri ile evlenmişlerdir. Malinowskinin bu konuda yerliler üzerine yaptığı gözlem sonuçları ilginçtir. Bu kişilerde anne karnındayken düşük olmasın diye östrojen hormonu alınmış oluyor. İngiltere'de polise bildirilen olgular lardan beri hep aynı düzeyde yıllık olgu olarak kalmaktadır. Bu çocukların sırlarını paylaşabilecekleri güvenilir bir insana ihtiyaçları vardır. Latent homoseksüalite bulunabilir. Çünkü anne deyince çocuk ona sarılan, okşayan, seven birisini arıyor. Gerek insidans daha yüksek olsa da, fiziksel istismara kıyasla, tanınması daha zordur. Kızlarına mallarıymış gibi davranıp, onları seksüel veya fiziksel olarak istismar edebilirler. Bunları karıştırmamak gerekiyor. Küçük yaşta hayat senaryoları oluşturur. Sen çocuğunu şu ana kadar yanlış yetiştirmişsin. Oidipus Apollonun Polybus ve Menapeyi kastettiğini sanır. Bu konuda konulacak yasaklar ya da ayıp ve utanılacak bir davranış gibi görülmesi ilerde kendi cinselliğini fark etmeye başlayan çocukta suçluluk duygularına yol açabilir. Sadece eve gelip karnını doyurmak için yiyecek isteme hakkına sahiptir. Ensest ilişkisi genellikle kız hamile kalabilecek yaşa geldiği zaman bitmektedir. Annelerin ensestiöz tabuları, çocuk bakma aktiviteleri içinde, banyo yaptırırken, elbise değiştirirken, tuvalette yardımcı olurken daha kolayca sublime etme fırsatları vardır. Ayrıca dışa vurucu davranışlar, uyku bozuklukları ve uzaklaşma davranışlarını da gösterebilirler. Önce arkadaş gibilerdir ama sonra ilişkileri olur. Yaşına ve algılama düzeyine uygun bilgilerle donatılan çocuk zaman içinde kendi cinsel kimliğini de sağlıklı olarak oluşturacaktır. Ayrıca bu tanıklığı yaşayan çocuk sayısının da yüksek olduğu unutulmamalıdır. Çok küçük çocuklar bu yüzden o dönemlerde olan olayların gerçek mi yoksa fantezi mi olduğuna tam olarak karar veremezler. Amerikan Journal of Pscyhiatry'nin ocak sayısında konu ile ilgili bir yazıda ensest çocuk ile ana-baba ya da çocuk ile büyükanne-büyükbaba arasındaki uygunsuz cinsel ilişki tanımı yapılmaktadır. Your email address will not be published. Cinsel kötüye kullanıma uğramış erkek çocuklarda en sık görülen davranış tepkisi, saldırgan davranışların gelişimidir. Bazı annelerin yaptığı bir hata var. Sık ve devamlı cinsel oyun, cinsel olarak baştan çıkarıcı davranışlar sergilemesi, yaşıyla uyumsuz cinsel aktivite göstermesi, kontrolsüz mastürbasyon ve resim çizimlerinde tacizi belirtme, uygunsuz cinsel davranışlar herkesin ortasında mastürbasyon , cinsel ilişki taklidi, anüs veya vajinaya yabancı cisim sokmak, insanlara sürtünmek, sürekli genital organlarıyla oynamak gibi, cinsellik veya seks konularına anormal ilgi gösterme veya tamamen ilgisiz kalma sık görülen davranışlardır. Ensestin çocukların üzerindeki Etkileri. Bir kişi neyi onayladığını bilmeli ve bir kişi evet veya hayır demekte hür olmalıdır. Ama aynı şey üvey oğlu için geçerli değildir. Pek çok kez, çocuklar, kardeşleri, akrabalar veya üvey ana-babalar ya da tanımadıkları kişiler tarafından istismar edilirler. Ailesi sabahları evde olmadığı için, korkan genç kız, ailesi tarafından komşu abiye emanet edilir. Bu çocukların çoğu ayrılık ve kayıp acısını zaten yaşamışlardır ve daha fazla kayıp tehdidine karşı çok hassas durumdadır. Ancak yine de cinsel tacizin en sık ortaya çıkış biçimi çocuğun doğrudan söylemesidir. Bu tip ailelerde ensestin birkaç kuşaktan beri devam etmesi ve normal bir olay olarak görülmesi karakteristiktir.