Bugün hâlâ porno tartışmasının konusu olan film gerçekten yaşananların cinsel boyutunu tam bir gerçeklikle perdeye getirmiş ve iki baş oyuncusu arasındaki gerçek seks sahneleri ile ilgiyi ve tepkiyi birlikte toplamıştı. Cüretkâr kelimesinin az kalacağı, kesintisiz ve tüm hikâyeye yayılan cinsellik sahneleri ile filmin bu açıdan her zaman bir tartışma konusu olacağı kesin; belki de film için kurulabilecek en doğru cümle hikâyesinin ana ögesi olan cinselliği açıkça göstererek görsel açıdan pornonun sınırına kadar geldiği ama cinsel tutkunun ve saplantının boyutunu sonuçları ile birlikte gösteren etkileyici bir hikâye anlattığı. Bu derece doğrudan bir anlatımın gerekliliği kişisel bir yargının konusu olmalı belki de ama görselliğinin çok sert olduğu bilerek izlenmesi gereken bir film bu. Sada Abe adında bir geyşa ve fahişenin hikâyesini anlatıyor film. Nagisa Ôshima bu iki karakterin hikâyesini gerçekten yaşananlara, özellikle de seksüel boyutuna oldukça sadık kalarak anlatıyor ve ikili arasında neredeyse aralıksız süren cinselliği tüm boyutları ile sergiliyor. Cinselliğin kesintisizliğinin örneği olarak gösterilebilecek pek çok diyalog ve sahne var filmde. Kaldıkları bir otelin odasında çalışanların gözleri önünde seks yapmaya devam ediyorlar; yolda yürürken erkek kadının elinden tutarken, kadın erkeğin başka bir organını tutuyor; orgazm hissini artırmak ve uzatmak için tehlikeli oyunlara girişiyorlar vs. Bu kadarına gerçekten gerek var mı sorusunun cevabı ise herkes için farklı olacaktır elbette ama durulması gereken bir nokta vardır herkes için ve bence bu noktanın çok ötesine geçiyor yönetmen. Evet, gerçekten yaşananlar da böyle olabilir ama kendinizi tüm bir hikâye boyunca tutkulu bir çiftin yatak odasında yaşıyormuş gibi hissetmenize neden olabilecek bir görsel tercih rahatsız edici ve hikâyenin kendisinin önüne geçiyor ister istemez. Sinemanın gösterilen kadar, biraz da gösterilmeyenlerin tercihi ile oluşan bir sanat olduğunu unutmamak gerekiyor ve yönetmen göstermedik hiçbir şey bırakmayarak rahatsız edici bir tercih yapıyor. Konuşmalardan görüntülere tüm hikâyeye sinen şehvet ve erotizmin özellikle de Japonya gibi filmlerde cinsel organların gösterilmesinin kesinlikle yasak olduğu bir ülkede böyle bir sonuca yol açacağı açık ve zaten film de hemen hemen gizli olarak çekilmiş. İçinde yiyeceklerin ve seks oyuncaklarının da yer aldığı fantezilerle dolu olan hikâyede her şey o kadar doğrudan gösteriliyor ki özellikle finale doğru hassas ruhların hazırlıklı olmasında yarar var kesinlikle. Bu hazırlanma bile yeterli olmayabilir; çünkü hayal ettikleri her şeyi deniyor bu çift ve sadece düşüncede kalacaklarını zannettiğiniz ya da umduğunuz sözlerin gerçeğe dönüşmesinin mümkün olması ki dönüyorlar da korkusu her an içinizde canlı oluyor. Yönetmenin olayın geçtiği dönemde yaşanan ve üç gün süren başarısız askerî darbe girişimine yaptığı gönderme sokakta yürüyüş yapan askerlerin görüntüsü ancak konudan haberi olanların farkına varacağı ve açıkçası boşa düşen bir eylem olarak kalırken, hikâyenin asıl politik yanı o dönemde hızla yükselen milliyetçi ortamın totaliter yanına hayli ters bir bireysel hikâye anlatması. İki karakterin sadece kendilerine ve bedenlerine odaklı yaşamı, dönemin atmosferinin karşısına konulmuş bir manifesto olarak görülebilir çocukların yaşlı adamın cinsel organını Ai No Korîda Seks Japon bayrağı olan bir sopa ile dürtmesi de bu bağlamda değerlendirilebilir ama diğer gösterilenler o denli kışkırtıcı ki kaybolup gidiyor bu içerik. İki oyuncunun -her anlamda- çok zor bir rolün altından ustalıkla kalktığını kesinlikle söyleyebileceğimiz filmde yönetmenin zaman zaman hayli kabalaşan teşhirciliğine rağmen hem Matsuda hem Fuji karakterlerini erotizmin çerçevesinden çıkarabiliyorlar ve performansları ile övgüyü hak ediyorlar. Ai No Korîda Seks söylemek gerekirse; seyri zor, cüretkârlığın bile sınırlarını aşan ve cinselliğin ana akım sinemadaki en sert karşılıklarından birinde Nagisa Ôshima bizi bir erotik yolculuğa davet ediyor ve sonu da en az kendisi kadar sert olan bu yolculuk kolaylıkla nefret de edilebilecek bir çalışma. E-posta adresiniz yayınlanmayacak. İnternet sitesi. Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et E-posta adresiniz yayınlanmayacak.
Ai No Corrida
Duyular İmparatorluğu () | MUBI Tutku ve yaratıcılık konulu bu toplantı[1] çerçevesinde, ünlü Japon sinemacı Nagisa Oşima'nın «Ai no corrida»[2] adlı tanınmış filmini ele alacağım. Eseri. Cinsel zevki ilk kez tadar. Tabii aşk/saplatı tarzı bir duygu da gelişir. Konu şöyle; genç bir fahişe çalıştığı genelevin sahibinin sevgilisi ile beraber olur. Ai No Korîda – Nagisa Ôshima () – GÜRKAN KILIÇASLANHiroko Fujino. Sinemanın gösterilen kadar, biraz da gösterilmeyenlerin tercihi ile oluşan bir sanat olduğunu unutmamak gerekiyor ve yönetmen göstermedik hiçbir şey bırakmayarak rahatsız edici bir tercih yapıyor. Japonca adı «Aşk Denen Boğa Güreşi» anlamına gelen film, bir otelde hizmetçilik yapan eski fahişe geyşa Sada ile otelin patronu Kişizo arasındaki tutkulu aşk üzerine. Bu hazırlanma bile yeterli olmayabilir; çünkü hayal ettikleri her şeyi deniyor bu çift ve sadece düşüncede kalacaklarını zannettiğiniz ya da umduğunuz sözlerin gerçeğe dönüşmesinin mümkün olması ki dönüyorlar da korkusu her an içinizde canlı oluyor. İki karakterin sadece kendilerine ve bedenlerine odaklı yaşamı, dönemin atmosferinin karşısına konulmuş bir manifesto olarak görülebilir çocukların yaşlı adamın cinsel organını ucunda Japon bayrağı olan bir sopa ile dürtmesi de bu bağlamda değerlendirilebilir ama diğer gösterilenler o denli kışkırtıcı ki kaybolup gidiyor bu içerik.
Teknik bilgiler
Cinsel zevki ilk kez tadar. Eseri. Şimdilerde bir otelde temizlikçi olarak çalışmaktadır ve. Sonunda çift evlenmeye karar verir. Buna. Tabii aşk/saplantı tarzı bir duygu da gelişir bu iki insanın arasında. Konu şöyle; genç bir fahişe çalıştığı genelevin sahibinin sevgilisi ile beraber olur. Özet: yılında Tokyo'da geçen hikayede Sada Abe, eskiden genelevde çalışan bir genç kadındır. Tutku ve yaratıcılık konulu bu toplantı[1] çerçevesinde, ünlü Japon sinemacı Nagisa Oşima'nın «Ai no corrida»[2] adlı tanınmış filmini ele alacağım. Tabii aşk/saplatı tarzı bir duygu da gelişir. Cinsel zevki ilk kez tadar.Bu mantık sadece âşık olma halinin azgınlığını göstermez. Ülke Japonya , Fransa. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır. Hizmet kalitesi için çerezleri kullanabiliriz. Temel İçgüdü 2. Öne çıkar, anasayfada daha üstte görünsün. Özetle söylemek gerekirse; seyri zor, cüretkârlığın bile sınırlarını aşan ve cinselliğin ana akım sinemadaki en sert karşılıklarından birinde Nagisa Ôshima bizi bir erotik yolculuğa davet ediyor ve sonu da en az kendisi kadar sert olan bu yolculuk kolaylıkla nefret de edilebilecek bir çalışma. Konudaki Resimler. Bu kadarına gerçekten gerek var mı sorusunun cevabı ise herkes için farklı olacaktır elbette ama durulması gereken bir nokta vardır herkes için ve bence bu noktanın çok ötesine geçiyor yönetmen. Nagisa Ôshima bu iki karakterin hikâyesini gerçekten yaşananlara, özellikle de seksüel boyutuna oldukça sadık kalarak anlatıyor ve ikili arasında neredeyse aralıksız süren cinselliği tüm boyutları ile sergiliyor. Daha Fazla Bilgi. Önce filmin hikâyesinde belirtiler, eyleme başvuru, yas ve imkânsız ayrılıklar gibi tutkulu yaşantının gözlerimizin önüne serdiği ilkel kaygıları, birincil kimliğin inşasının tehlikeli yollarını sergileyen ruhsal unsurları saptayacağım. Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz , bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz. Yorum Yaz Cevabı iptal etmek için tıklayın. Ben bayağı şaşırdım doğrusu,o yıllarda böylesi bir film gerçekten de takdir edilesi. Hiroko Fujino. Yönetmen Nagisa Oshima. Senarist Nagisa Oshima. Yani arada yastık falan yok,baya baya önce ağzına sonra. Yönetmenin olayın geçtiği dönemde yaşanan ve üç gün süren başarısız askerî darbe girişimine yaptığı gönderme sokakta yürüyüş yapan askerlerin görüntüsü ancak konudan haberi olanların farkına varacağı ve açıkçası boşa düşen bir eylem olarak kalırken, hikâyenin asıl politik yanı o dönemde hızla yükselen milliyetçi ortamın totaliter yanına hayli ters bir bireysel hikâye anlatması. İzlemek İstiyorum. Aralarındaki tutku zamanla cinsel saplantıya dönüşür, Kichizo karısını terk eder ve tüm zamanlarını birbirlerine ayırmaya başlarlar. Finali ise tam anlamıyla bombaydı. Şimdilerde bir otelde temizlikçi olarak çalışmaktadır ve otel sahibi Kichizo Ishida ile arasında sınırları zorlayan ateşli bir ilişki başlar. Puanım : 0. Viza numarası -. Başlarda tahrik gücü son derece yüksek olan sahneler sapkınlıktan her dakika eşinin penisi ile oynamak isteyen ve adama bir türlü rahat vermeyen kadın yüzünden tahrikten ziyade nefret edilesi bir hale geliyor. Günümüzde çekilen ve porno filmi olarak yaftalanan filmleri çizgi film olarak nitelendirmemize sebebiyet verece kadar sert bir film. Koleksiyona ekle Facebook'ta Paylaş Twitter'da paylaş. Bu ikili girişim sayesinde, ruhtan çıkıp bedeni, ya da bedenden çıkıp ruhu tahrip edercesine şeytansı ve mantıksız görünen bu aşk tutkusunun pekâlâ kendine özgü bir mantığı olduğunu göstermeyi umuyorum. Mesaj linki kopyalandı.